Hat, mobbning.

 Näthat verkar seriöst bli större och större, folk verkar inte förstå vad som händer riktigt?
 
Såhär är det.


Du hatar en person, eller skriver hat till en person tillräckligt länge, dom börjar tro det, det äter upp dom ifrån insidan, man förändras, man orkar inte mer.
Det händer.
Du kan blunda och hålla för öronen hur mycket du vill, men det händer, och det värsta är att många verkar inte ta det allvarligt förens något dramatiskt faktiskt händer, som självmord.
 
Kallar du en människa svag som blivit sparkad på så många gånger att dom inte orkar resa sig?
jaså, inte?
Men om du läser om det på internet så är det helt plötsligt okej att både vara personen som sparkar och sedan skriker personern svag rakt i ansiktet?
 
Världen börjar skrämma mig mer och mer, när unga flickor och pojkar vid 13 år är deprimerade, eller tar självmord så borde väll folk förstå att det är något fel med allt detta?!
Jag blir så arg.
Du behöver för fan inte göra ännu en facebook sida som heter något i stil med " I hate bullies" " Dont bully" osv, du behöver resa på din röv och radera dendär sidan, räddar du egentligen några liv genom att skriva " Please stop bullying, like if you agree!"
Gör du?
Nej jag tänkte väll det.
 

Skippa skiten, ser du att någon mår dåligt så ta tag i det, gilla inte bara en jävla bild utan ta tag i det.
Prata med personen, se till att du är där när dom behöver dig som mest.
 
Kalla aldrig en tjej fet, du förstår inte hur långt hon går för att kunna ändra det.
 
Läs mer om mina åsikter
här
här
 
för nu ska jag sova, glömma världen ett tag, godnatt!
 
 

Kommentarer
Postat av: Josephine i Bryssel

Samma sak på kontoret, för mycket skitsnack och för få som säger "Kan du hålla tyst? Om du inte har något positivt att säga om personen ifråga vill jag inte höra! [punkt]" Hur svårt kan det va' att ta ställning uttryckligen?

2013-08-15 @ 17:46:24
URL: http://giraffen197.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0