Vi är alla människor.

JA, det var bara en svenk på planet. JA, han var känd. NEJ, han är inte den enda vi ska bry oss om.
Vi är alla människor och även fast Stefan var den enda svenska på planet som kraschade i Ryssland så var det 43 av 45 (helt galet sjukt) som dog. Ska vi i Sverige bara bry oss om den enda person som råkar komma just härifrån? Nej. Jag är inte alls insatt i hockey eller så, men skulle jag tända ett ljus så skulle jag inte tända ett ljus för Stefan utan för alla andra också. Det var 43 personer (inkl Stefan) som alla hade familj och vänner. Som inte var klara med sina liv.
Så bara för att det var en svensk på planet så betyder det inte att vi ska skita i de andra. Absolut inte, bryr man sig om Stefan kan man likväl bry sig om de andra 42 som snart kommer ligga i kistor.
Vi är alla människor i denna värld, och nej, alla får inte den respekt de förtjänar men här dog 43 människor - och ni bryr er om en.
(Fine, hade det varit en närstående så hade jag förstått dig, men nu var det en hockeyspelare.)

Håller med dig helt och hållet!


Taget från HÄR.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja dom finns kvar! Nr 17 finns en tjej som ska kolla på den imorgon. Annars är den din!

2011-09-07 @ 23:27:16
URL: http://ssaale.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0