Loved, unloved,

något jag blir så himla sur på är dagens kläd/sko storlekar.

Vad är det egentligen med dom som tillverkar detta?!

 

Hur rättvist är det egentligen att en större människa ska köpa ett par jeans för minst 3-400 kr, medans att en mindre människa kan köpa ett par snygga för 60 kr?

Varför ska man få en människa att betala mer bara för att den ser ut på ett annat sätt?
För att personen i fråga är större bygd?

Det är inte rättvist i någons ögon, tycker jag.

För att det kostar mer att använda mer tyg eller vadå?
Är det ett skämt?

Om en tjej går in på en vanlig affär, hon är stor helt enkelt, inte fet, stor.

Hon går in där med sin kompis som är liten, smal.

Hur rättvist är det då att mindre än 1/4 av kläderna är för stora och resten är för mindre?

HUR JÄVLA RÄTTVIST ÄR DET ATT STÄMPLA NÅGON GENOM KLÄDERNA GENOM ATT GÖRA NÄSTAN ALLA KLÄDER I MINDRE STORLEKAR?

Inte någon jävla stans, det är så orättvist det kan bli, att " mobba " folk genom kläderna.

sedan detta med att tjejer inte kan ha större fötter än 40, möjligtvis 41 är också töntigt.

Jag har såkallat 40+ i skor, varför kan inte tjejer ha stora fötter för?

Kommer inte ens på någon anledning till varför tjejer inte kan ha det.

Tycker det är helt uppochner vänt med detta, allt ihop är så himla fel!


Vad är det med allt idag?
varför inte kunna acceptera alla som dom är?
Nej för någon måste ju var bättre, eller hur.

 


Kommentarer
Postat av: Fenixmona

Bra skrivet! Jag fattar inte heller varför det ska vara på det viset...vi är ju alla olika! Förresten har jag köpt en tröja till dig, lite häftig, som en del av födelsedagspresenten. Kramiz!!!

2012-03-15 @ 05:15:37
URL: http://fenixmonasliv.blogspot.com
Postat av: emelielindquist

Håller med dig helt och hållet! Jag tycker att det är väldigt olika från butik till butik, men i vissa skoaffärer stannar storlekarna på 39? HALLÅ?! Jag då? :(

2012-03-15 @ 08:14:19
URL: http://elindquist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0